Elektroniczna skrzynka podawcza


Sposób doręczania dokumentów elektronicznych do Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu Śląskim

Zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 14 września 2011 roku w sprawie sporządzania pism w formie dokumentów elektronicznych, doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych (Dz. U. 2011 Nr 206 poz. 1216) w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim została uruchomiona elektroniczna skrzynka podawcza, do której link znajduje się poniżej.

Elektroniczna skrzynka podawcza - SEKAP

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 października 2005 r. w sprawie minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz. U. Nr 212 poz. 1766) Starostwo Powiatowe w Wodzisławiu Śląskim akceptuje formaty elektroniczne wymienione w powyższym Rozporządzeniu.

Jak złożyć wniosek i załatwić sprawę w sposób elektroniczny

  1. Warunkiem możliwości złożenia wniosku drogą elektroniczną jest dysponowanie podpisem elektronicznym weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym lub certyfikatem Centrum Certyfikacji SEKAP (CC SEKAP), albo posiadanie profilu zaufanego ePUAP.

    Jeśli nie posiadają Państwo podpisu elektronicznego kwalifikowanego, mogą Państwo uzyskać nieodpłatnie podpis elektroniczny CC SEKAP lub założyć profil zaufany na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej ePUAP.

    Aby uzyskać podpis CC SEKAP należy zgłosić się osobiście do Punktu Rejestracji (Urzędu Rejestracji) mieszczącego się
    w Starostwie Powiatowym w Wodzisławiu Śląskim (w budynku przy ul. Bogumińskiej 2 lub w budynku przy ul. Pszowskiej 92a) w Biurze Obsługi Klienta lub w dowolnie wybranym przez siebie Urzędzie Rejestracji.

    Należy zabrać ze sobą:
    • dokument ze zdjęciem potwierdzającym tożsamość, na którym widnieje numer PESEL czyli: dowód osobisty, paszport lub prawo jazdy.
    • nośnik, na którym zostanie zapisany podpis CC SEKAP (pendrive).

    W Punkcie Rejestracji pracownik dokona weryfikacji tożsamości i przygotuje wniosek oraz umowę o świadczenie usług certyfikacyjnych dla subskrybentów.

    Po podpisaniu umowy zostanie wygenerowany podpis CC SEKAP i zapisany na przyniesiony nośnik.

    Podpis elektroniczny CC SEKAP pozwala na korzystanie z usług elektronicznych udostępnionych przez urząd na Platformie e-Usług Publicznych

    Sposób uzyskania i posługiwania się profilem zaufanym został opisany na platformie ePUAP.
  2. Korzystanie z usług urzędu w postaci elektronicznej trzeba zacząć od założenia "Skrzynki kontaktowej", dzięki której można wysyłać korespondencję do urzędu na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Logowanie.

    W przyjazny sposób umożliwia ona korespondencję z urzędem, sprawdzanie i załatwienie sprawy. Więcej o działaniu skrzynki znajduje się w dziale Pomoc.

  3. Po zalogowaniu się w serwisie, z katalogu e-usług urzędu mogą Państwo wybrać odpowiedni rodzaj sprawy, zapoznać się opisem sposobu załatwiania sprawy, wypełnić elektroniczny formularz, podpisać go podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym i przesłać do urzędu. Po przesłaniu wniosku do urzędu otrzymają Państwo urzędowe poświadczenie odbioru oraz inne informacje dotyczące załatwianej sprawy.

Informacja wytworzona przez:
Leszek Ignatowicz
email: informatyk@powiatwodzislawski.pl tel.:324539987 fax: 324539712
, w dniu:  11‑01‑2011 09:36:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Dariusz Koryciński
email: dkorycinski@finn.pl
, w dniu:  11‑01‑2011 09:36:00
Data ostatniej aktualizacji:
24‑02‑2015 09:46:46
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie